COPYRIGHTED CONTENTS / HAKCIPTA TERPELIHARA

myfreecopyright.com registered & protected

Tuesday, June 6, 2017

INSPIRATIONAL : AMITABH BACHAN


Siapa yang tak kenal Amitabh Bachan?
Legend Bollywood dan ikon perfileman antarabangsa.
Tapi...ada satu kisah yang dikongsi oleh bintang ni...
i salin dan terjemahkan untuk bacaan semua. 
Dipersilakaaannnn....






Amitabh Bachchan says..."At the peak of my career, I was once travelling by plane. The passenger next to me was an elderly gentleman dressed in a simple shirt and pants. He appeared to be middle class, and well educated.

Other passengers  perhaps recognising who I was, but this gentleman appeared to be unconcerned of my presence... He was reading his paper, looking out of the window, and when tea was served, he sipped it quietly.

Trying to strike a conversation with him I smiled. The man courteously smiled back and said 'Hello'.
We got talking and I brought up the subject of cinema and movies and asked, 'Do you watch films?'
The man replied, 'Oh, very few. I did see one many years ago.'

I mentioned that I worked in the movie industry.
The man replied.." oh, that’s nice. What do you do?'
I replied, 'I am an actor '
The man nodded, 'Oh, that's wonderful!' 
 And that was it...

When we landed, I held out my hand and said, " It was good to travel with you. By the way, my name is Amitabh Bachchan!'

The man shook my hand and smiled, "Thank you... nice to have met you..I am J R D Tata(Chairman of Tata Group)!"

I learned on.that day that no matter how big you think you. are, there is always someone *bigger*.
*Be humble, it costs nothing.*




Amitabh Bachchan berkata ... "Pada kemuncak kerjaya saya, saya pernah melakukan perjalanan dengan kapal terbang. Penumpang di sebelah saya adalah seorang lelaki tua berpakaian lusuh. Dia berpenampilan yang sangat sederhana.

penumpang lain mungkin mengenali siapa saya, tetapi lelaki ini kelihatan seperti tidak mempedulikan kehadiran saya ... Beliau sibuk membaca kertas kerjanya, melihat daripada tingkap, dan apabila teh dihidangkan, dia menghirup secara senyap-senyap.

Saya memulakan perbualan dengan beliau, saya tersenyum. Lelaki itu tersenyum sopan kembali dan berkata 'Hello'.

Saya bertanya, "Adakah anda menonton filem? '
Lelaki itu menjawab, 'Oh, sangat sedikit. Sejak satu tahun yang lalu. '

Saya menyebut bahawa saya bekerja dalam industri filem.
Lelaki itu menjawab .. "oh, itu bagus. Apa yang anda lakukan?
Aku menjawab, 'Aku adalah seorang pelakon'
Lelaki itu mengangguk, 'Oh, itu bagus!' Dan begitulah ...

Apabila kami mendarat, kami bersalaman dan saya berkata, "Nama saya Amitabh Bachchan! '

Lelaki itu memegang tangan saya dan tersenyum, "Terima kasih ... seronok berkenalan dengan kamu. Saya JRD Tata (Pengerusi Tata Group)!"

Saya belajar sesuatu pada hari itu; tidak kira berapa hebat anda, sentiasa ada seseorang yang lebih hebat.* *.


* Rendah hati, ianya lebih mudah *

No comments:

Post a Comment

what's your say...
apa kata anda...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...